نوشته شده توسط : webhosttokyo

– شناخت و فراخوانی (بازخورد) نام تجاری

 

    نمودار زیر از مقصد آسیا و اقیانوسیه با استفاده از فراخوان غیر مسلح از بررسی های شخصی و چهره به چهره پرسنل ۱۹۰ شرکت آژانس مسافرتی در استرالیا، ژاپن، ایالات متحده بریتانی، آلمان، سوئد، سنگاپور و هند در سفر به منطقه آسیا در سال ۱۹۹۸ را ارائه می دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که ماهیت تاریخی اطلاعات و مکان پاسخ دهندگان باید بعنوان یک کل در جهان معرفی می شود و در زمان خود قابل تعمیم نیست و فقط برای شروع بحث است و اطلاعات محرمانه خواهند بود. ضمناً شما بدانید که موقعیت هر کشور و تفاوت های بزرگ آنها عامل سفر مشتریان بوده است. جالب است بالاترین بخش فراخوان تایلند به عنوان مقصد نخست قابل توجه است که بیش از ۵۰% پاسخ دهندگان یک قسمت هستند. کشور آنها یا یکی از بانکوک، پوکت، پاتایا بیشترین آمارهایی را برای تایلند بعنوان یک مقصد به بار آوردند، سنگاپور، هنگ کنگ و بالی مقصد برتر در این دوره شناسایی شدند.

مصاحبه با عوامل سفر در جهت راه صرفه جویی آگاهی برند برای مقصد توریستی (گردشگری) یک دروازه است و احتمالاً بیشترین سطح آگاهی را درباره آن در ذهن مشتریان بوده است. آنها همچنین قادر به خلاصه برداشت از مشتریان خود را با توجه به روز خود را وظایف روزانه می دانستند، با این حال درکشان نیز می تواند توسط جریان خاص صنعتی به عامل تبلیغات و دامنه و منافع تجاری از کارفرمایان خود را تحت تأثیر قرار دهد. مسافرانی که کشور خود را در جهت مسافرت انقلاب کرده بودند از این نمودار حذف شده اند.

– شناخت و فراخوانی (بازخورد) نام تجاری


چندین روش اساسی دیگر روشی است که باید مفصل تفسیر شود. در مرحله اول انی نظرسنجی در اوج شگفت انگیز تایلند “مبارزات انتخاباتی تایلند” انجام شد. در مرحله دوم سوال واقعی این بود که آیا میتوانید اجازه دهید؟ من می دانم چه قسمتی را به ذهن می آورد؟ اولین چیزی که به ذهنم خطور می کند هنگامی که می خواهم به یک مقصد آسیایی فکر کنم. پس از پیگیری بیشتر سوال ۲ مورد توجه بود. جمله بندی سوال مشخص می کند که مقصد آسیا نسبت به اقیانوس آرام بیشتر به ذهن می آید. بطوریکه هاوایی، گوام، استرالیا، نیوزیلند و دیگر نقاط غیرآسیایی ممکن است دست کم گرفته شوند.

در این مورد بالاترین ذهنیت مربوط به مقصد تایلند بود. هر چند تایلند بعنوان قسمتی در مقام سوم نمودار همچنین بازخورد چین در مقایسه مقاصد دیگر جالب بوده است.

اطلاعات فراخوان نام تجاری غیرمسلح؛ بویژه هنگامی که توسط کشور اصلی به جنس نوع کمک (فردی، خانوادگی، ماه عسل، جنسی، مدت زمان سفر) تقسیم بندی می شود، می تواند باید مفید ارائه اطلاعات برای تعیین موقعیت رقابتی و در حال توسعه استراتژی بخش بندی بازار کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

۹۰ درصد از تصمیماتی که اتخاذ میکنیم توسط احساساتمان هدایت میشوند.

 

ترجمه :

ما عموما به نحوه تصمیم گیری خود اعتقاد داریم. از انتخابهای نسبتا روزمره (دنیوی) مانند چه خمیردندانی باید بخرم؟ و یا حتی انتخاب های پیچیده تر و بزرگتر مانند چه خانه یا محل سکونتی را خریداری کنم ؟

حتی اگر در تصمیمی که گرفته اید دچار تردید هستید.

هر آنچه درباره تصمیم هایمان فکر میکنیم، با آنچه در واقعیت میدانیم متفاوت است.

اکثر انتخابهای ما توسط احساسات تحت تاثیر قرار گرفته و هدایت میشود که بصورت ناخودآگاه بر تصمیمهایمان تاثیرگذارند.

شناخت تاثیرات احساسی بر روی تصمیم هایمان می تواند تاثیر حیاتی بر پیش بینی و انتخابهای آینده ما داشته باشد.

خوشبختانه علوم اعصاب در این زمینه می تواند واکنش های ذهن ما را هنگام تصمیم گیری مورد بررسی قرار دهند.

در این صورت میتوان فهمید که مصرف کنندگان چگونه تصمیم میگیرند.

ما میتوانیم از علوم اعصاب در مورد فرآیند تصمیم گیری به پاسخ های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

با استفاده از علوم اعصاب می توانیم چگونگی تصمیم گیری مصرف کننده متکی بر حافظه، واکنش های احساسی و همچنین توجه و تعامل آنها را مشاهده کنیم.

در حالیکه بطور مستقیم خاطرات، توجه و احساسات میتوانند بر روی تصمیم گیری ما تاثیر بگذارند، درک اینکه مغز یا ذهن ما چگونه به اینها پاسخ یا عکس العمل نشان می دهد غالبا دشوار است.

علوم اعصاب ابزار دقیقی را برای شناخت توانایی هایی که به تصمیم گیری مصرف کننده کمک می کند را به ما نشان میدهد.

با استفاده از این اطلاعات مفید، برند شما جایگاه خود را در موارد زیر تثبیت می کند :

۱- یادآوری (تداعی برند)

۲- جلب توجه موثر مصرف کننده

۳- دریافت یک پاسخ عاطفی مثبت از مصرف کننده

 ۹۰ درصد از تصمیماتی که اتخاذ میکنیم توسط احساساتمان هدایت میشوند.

مترجم: علیرضا شیری همدانی

ویراستار : الهام کرامتی

 

 

اصل متن :
۹۰% of all decisions are driven by emotions.

We commonly assume that we understand how we make our decisions, from the relatively mundane choices – “What toothpaste should I buy?” to the more complex choices – “Should I buy a house or a condo?”

Even though it may feel as if we know why we end up with our decisions, what we think we know about our decisions and what we actually know are very different. The majority of the choices we make are being guided by emotional influences that are biasing our decision making unconsciously.

Being able to identify these emotional influences is vital for understanding the choices we make, and for predicting our choices in the future. Fortunately, we turn to the field of Neuroscience to offer us insight into understanding how our brain is reacting when we make a decision.

To objectively understand how consumers are reaching a decision, we can use Neuroscience to provide us with answers regarding the cognitive processes underlying consumer’s decisions. We can look at how consumer decision-making relies on memory storage, emotional responses, as well as attentional engagement. While intuitively we can imagine how our memories, attention, and emotions can influence our decision-making, it is often difficult for us to appreciate how our own brain is responding. Neuroscience gives us the tool to pinpoint the cognitive abilities that are contributing to the consumer’s decision-making.

With this insightful information, your brand is better positioned to:



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

برترین ها: شرکت های خصوصی در مقایسه با دولتی ها درآمدهای بیشتر و مشکلات کمتری دارند. به طور مثال، طبق آمار وب‌سایت فوربس، در سال 2012 میلادی، 58 درصد از شرکت های خصوصی 6 درصد درآمد بیشتر از دولتی ها داشته اند.

اما راز موفقیت شرکت های خصوصی در چیست؟ ما در این مطلب 6 عادت دایمی این شرکت ها را یادآور شده ایم که منجر به موفقیت آنها می شوند. شما هم اگر در فکر راه اندازی کسب و کار جدید هستید، حتما با این عادت ها را در نظر داشته باشید.



1. داشتن رسالت کاری

شرکت های موفق و بزرگ، خودشان را به خوبی می شناسند و می دانند به دنبال چه هستند. مدیران این شرکت ها اصولا خوشحال و خلاق هستند و در مواقع لازم به سود کمتر و رضایت بیشتر کارمندان خود راضی هستند. هرم سلسه مراتب نیازهای مزلو در این شرکت ها کاملا رعایت می شود. به این معنا که به ساخت روابط مادی میان مشتری ها و شرکا کمک می کند، مخصوصا وقتی شرکت تحت پوشش خبری یا تبلیغات عمومی قرار ندارد.

موسسه فروش آثار هنری و صنایع دستی، «هابی لابی» توسط «دیوید گرین» میلیاردر مدیریت می شود. گرین، کشیش‌زاده بود و هرگز به کالج نرفت و به عنوان انباردار مشغول کار بود. او ابتدا کار خود را با فروش صنایع دستی و آثار هنری ساده و ارزان همچون قاب عکس آغاز کرد و به تدریج به یکی از بزرگ ترین فروشنده های صنایع دستی تبدیل شد. رسالت این فرد گسترش مسایل مذهبی در کنار تجارت و صنعت است. Hobby Lobby را سرباز مسیح می نامند زیرا نیمی از درآمد ناخالص خود را به انجمن فرقه ای از مسیحی های پروتستان می بخشد که ایمان را بیشتر از انجام تکالیف مذهبی ارزشمند و مهم می پندارند. این شرکت در روزهای یکشنبه تعطیل است تا کارمندان فرصتی برای عبادت داشته باشند. در این شرکت 4 کشیش نیز در لیست حقوق بگیرها قرار دارند. گرین با حفظ احترام و ارزش گذاری های خود برای کارمندان و مشتری هایش شهرت جهانی دارد.  

همه شرکت های موفق و بزرگ چشم انداز مشخصی برای آینده شرکت خود تعیین می کنند. از جمله می توان به شرکت Supercell اشاره کرد که تولید کننده بازی های موبایل است. این شرکت با در هم شکستن بیشتر قوانین عمومی ساخت بازی توانست در میان نام های بزرگ جایگاهی برای خود پیدا کند. بیشتر استودیوهای تولید بازی مدیران اجرایی سلطه گرا دارند که با برنامه نویس ها و طراحان مختلف کار می کنند. اما توسعه دهنده های Supercell در یک گروه خودمختار متشکل از 5 تا 7 نفره کار می کنند. همه افراد ایده های خود را برای بازی دارند. آنها ایده هایشان را با مدیر هماهنگ و آن را توسعه می دهند. همه افراد در این فضای دوستانه بسیار راحت کار می کنند. اگر بازی خوب از آب در بیاید، آن را در فروشگاه اپلیکیشن های آی تیونز کانادا تست می کنند و اگر به فروش خوبی رسید برای عرضه جهانی اقدام می کنند.

2. خوشحال نگه داشتن کارمندان

به اعتقاد مدیر عامل و موسسه SAS، جیم گودنایت: «اگر کارمندان را طوری تربیت کنید که کار متفاوتی برای شرکت انجام دهند، آنها این کار را انجام می دهند.». این شرکت تحلیل نرم افزار در کالرونیای شمالی در سال 2012 میلادی سود 4.2 درصدی در درآمد خود داشته است. چرا؟ زیرا گودتایت و شریکش، جان سال هر دو برای کارمندان خود ارزش بالایی قائل هستند. این شرکت خصوصی توانست خود را به جایی برساند تا با کمپانی های بزرگی همچون آی‌بی‌ام و اوراکل وارد رقابت شود. این شرکت همیشه هوای کارمندانش را دارد و به همین دلیل پیشرفت هم می کند.

یکی از بزرگ ترین سوپرمارکت های جنوبی آمریکا به نام Publix که هفتمین شرکت خصوصی بزرگ در لیست فوربس است، زمانی بیشترین سود را کرد که تصمیم گرفت 157500 کارمند خود را مالک کند. این شرکت به کارمندانش این انگیزه را داد تا با مشتری ها بسیار عالی برخورد کنند و همیشه آنها را راضی نگهدارند. وقتی کارمندان در سود شرکت شریک بودند، برای فروش بیشتر نیز تلاش بیشتری انجام می دادند. همین باعث شد تا شرکت ناگهان بسیار رشد کند.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo
برای موثر واقع شدن
CRM
، شما نیازمند جمع آوری اطلاعات
صحیح،
از مشتری مناسب
،
در زمان مناسب،
از کانال ارتباطی
برگزیده م
شتری، مي
باشید
.
2
-
Partner Relationship Management
:
این بخش اطلاعات شركاء تجاري ما را شامل مشخصات شركت هاي
تامين كننده مواد اولیه و عمده فروش ها را در اختیار ما
قرار داده و با دادن دسترسي هاي لازم به آا مي توانند
اطلاعات مورد نیاز خود را از سیستم دریافت كنن
د
.
همانگونه كه كاربران سیستمهای مختلف در بخشهای متنوع شركت
از سیستم یكپارچه
ERP
استفاده میكنند و نیازهای خود را
از طریق آن برآورده میسازند ، دو گروه عمده دیگر یعنی
مشتریان
)
Customers
(
و عرضه كنندگان
)
Suppliers
(
كه در
خارج از محدوده شركت فعالیت میكنند ،
نیز نیازمند دسترسی
به یكسری از اطلاعات موجود در سیستم
ERP
از قبیل میزان
سفارشات ، سطح موجودیها و
...
میباشند
.
پس لازم است دو
كانال جدید برای این دو گروه ایجاد شده و امكان دسترسی
آنان را به بخشی از اطلاعات مورد نیاز فراهم سازیم
.
این
كار امروزه از طریق تجار
ت الكترونیكی
)
Electronic Commerce
(
امكان پذیر خواهد بود كه در مورد مشتریان بحث
B2C
و در
مورد عرضه كنندگان ، بحث
B2B
مطرح میشود
.
با توجه با
آنچه گفته شد ، لازم است بسته نرم افزاری
ERP
بتواند
ارتباط مناسبی با
Web
برقرار ساخته و از این طریق امكان
استفاده و
بكارگیری تجارت الكترونیكی را نیز در شركت
فراهم سازد
.
ازآنجا كه اینترنت هیچگاه با توقف مواجه
نمیشود و دائما در حال تغییر است ، در مواقعی كه لازم است
اصلاحات ، نگهداری و بروز رسانی درسیستم
ERP
انجام شود ،
فعالیت وب سایت شركت نیز متوقف خواهد شد
.
پس لازم است
با انعطاف پذیری مناسبی كه بین
ERP
و وب سایت شركت صورت
میپذیرد ، ترتیبی اتخاذ شود كه برنامه های كاربردی تجارت
الكترونیكی در مواقعی كه
ERP
متوقف شده است ، همچنان به
فعالیت خود ادامه دهند
.
برای حل این مشكل از نرم افزاری استفاده میشود كه قادر
است اطلاعات مو
رد نیاز را از
ERP
بدست آورده و به عنوان
یك مترجم این اطلاعات را به یك فرمت قابل درك در تجارت
الكترونیكی و سایر برنامه های كاربردی تبدیل كند
.
بعنوان نتیجه گيري ایي از این مقاله مي توان گفت كه راز
موفقیت تمام شركت هاي بزرگ پیاده سازي و استفاده از
سیستم اس
ت و براي پیاده سازي سیستم ما نیاز به ابزار
فناوري اطلاعات داريم
.
سیستم
،
یك نرم افزار نیست كه ما آن را خریده و در شركت
خود نصب كنیم و بگوییم حال دیگر ما نیز دراي سیستم شده
ايم
، در طراحي سیستم مهمترین مرحله تجزیه و تحلیل سازمان و
طراحي سیستمي مناسب و كاربردي
بر اساس نیازهاي آن مي
باشد
.
براي مثال شركت ایران خودرو براي پیاده سازي
سیستم بنگاه خود در سال
84
اقدام به خرید نسخه
R/3
نرم
افزار شركت
SAP
،با هزینه بسیار گزاف كرده است و تا آنجا
كه من اطلاع دارم هنوز تا این لحظه و بعد از گذشت چند
سال، موفق به كاربرد آن ن
شده است ولي زيمنس
4
سال طول
كشید تا به تجزیه و تحلیل و طراحي سیستم كاري شركت خود
بپردازد و سپس در عرض یكسال سیستم موجود را به صورت نرم
افزاري پیاده سازي كرد و موفق شد با اجراي آن بازارهاي
جهاني را تسخير كند
.
شركت سنگ آهن گل گهر سيرجان نیز
مانند همیشه در پ
یاده
سازي و استفاده از سیستم هاي روز دنیا پیشتاز بوده
و با
اجراي پرو
ژه
ERP
اولين گام را براي پیاده سازي سیستم
برداشته است
.
بنابراین ما با داشتن یك پایگاه داده
یكپارچه مي توانیم در گام هاي بعدي اقدام به راه اندازي
دیگر ملزومات مورد نیاز جهت پیاده سازي س
یستم در گل گهر
و كاربردي كردن این سیستم در تمام سطوح سازمان كنیم


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo
م
دیریت دانش ، کسب دانش درست برای افراد مناسب در
زمان صحیح و مکان مناسب است ، به
گونه
ایکه آنان
بتوانند برای دستیابی به اهداف سازمان ، بهترین استفاده
را از دانش ببرند
.
3
-
Business Inteligent
:
هوش تجا
ری مجموعه
ای از مهارتها، فناوریها و سیستم
های
كاربردی است كه برای جمع
آوری ، ذخیره
سازی ، تحلیل و ایجاد
دسترسی كارآمد به انباره
های داده جهت كمك به سازمان
ها
برای تصمیم
گیری صحیح مورد استفاده قرار می
گیرد
.
تحلیل
داده
طبقه
ها شامل
بندی، خوشه
بندی،آنالیزهای
آماری،
پیش
بینی
های ریاضی، تحلیل
های هوشمند مبتنی بر شبكه
های عصبی
و الگوریتمهای ژنتیك می
باشد
.
هوش تجاری شما را برای
تصمیم
گیری در همه
عوامل موثر بر سازمان یا شرکت
توانمند
می
سازد
.
ابزارهایی
که برای راه
حل
های هوش تجاری در جهان وجود دارد،
بر اساس
تکنولوژ
ی به نام
On-Line) OLAP Analytical Processing
(
ساخته شده
است
.
OLAP
از
مکعب
هایی در مجموعه
ای با ابعاد
کوچک که در داخل آن داده
هایی انتخاب
شده
اند استفاده
می
کند، ارتباطات بین ابعاد از قبل تعریف شده و همه ابعاد
ممکن
)
یا جواب
ها
(
از قبل محاسبه و پیش
بینی شده
است
.
هنگامی که یک مکعب
ایجاد می
شود، یک واسط کاربری
پیاده
سازی می
شود که كاربر بتواند با جواب
های داخل مکعب
تعامل داشته باشد
.
امروزه
با اطمینان کامل می
توان ادعا کرد که استفاده از
راه
حل
BI
می
تواند قدرت
رقابت
پذیری یک سازمان را افزایش
دهد و از دیگر سازما
ن
ها متمایز نماید
.
این راه
حل این
امکان را به سازمان
ها می
دهد تا با بکارگیری اطلاعات
موجود
از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهره
برداری نمایند و
درک بهتر
تقاضاها و نیازمندی
های مشتریان و مدیریت ارتباط با آنان
را میسر
می
سازد
.
این راه
حل این امکان را به سازما
ن می
دهد
تا بتواند تغییرات
مثبت یا منفی را مانیتور کنند
.
امروزه
سازمان
های پیشتاز صحبت از
ERP
و
CRM
و
....
نمی
کنند، رویکرد
سازمان
ها به سمت
BI
است
.
آا به دنبال
بهینه
سازی فرآیندها
از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعه
های
وابسته
به خود می
باشند
.
امروزه افزایش کارایی عملکرد آنچه که
سرمایه
گذاری شده، اهمیت بیشتری پیدا کرده است
در آخرین مرحله ما باید ارتباط مشتریان و شركاي تجاري خود
را با این سیستم برقرار كنیم این كار با طراحي دو ماژول
CRM
و
PRM
و امكان دسترسي به آا از طریق وب سایت مهیا مي
باشد
.
1
-
Customer Relationship Management
:
امروزه شرکتها و سازماا، جهت بقا در بازارهای به شدت
رقابتی، نیازمند پیاده
سازي سیاستهایی می باشند تا
بتوانند با شناسایي نیازها و رفتارهای مشتریان،
ارتباطی سود بخش با آا برقرار کرده وهزینه فعالیتهای
مرتبط را نیز کاهش دهن
د
.
این رویکرد منجر به ایجاد
گستره وسیعی ازعلوم و روشهای مدیریتی به نام مدیریت
ارتباط با مشتری
)
Customer Relationship Management
(
شده است
.
برای موثر واقع شدن
CRM
، شما نیازمند جمع آوری اطلاعات
صحیح،
از مشتری مناسب
،
در زمان مناسب،
از کانال ارتباطی
برگزیده م
شتری، مي
باشید
.
2
-
Partner Relationship Management
:
این بخش اطلاعات شركاء تجاري ما را شامل مشخصات شركت هاي
تامين كننده مواد اولیه و عمده فروش ها را در اختیار ما
قرار داده و با دادن دسترسي هاي لازم به آا مي توانند
اطلاعات مورد نیاز خود را از سیستم دریافت كنن
د
.


:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo
بطور كلی مزایای عمده پیاده سازی سیستمهای
ERP
در شركتها
را میتوان بصورت زیر بر شمرد
:
ا
لف
(
یكپارچه سازی اطلاعات
:
بر خلاف سیستهای دیگر كه
ممكن است هر یك از بخشهای مالی، فروش ، تولید و
...
گزارشهای ضد و نقیضی در مورد فعا
لیتها و سهم خود در
افزایش میزان درآمد شركت ارائه دهند ،
ERP
به شركت كمك
خواهد كرد كه اطلاعات مورد نظر را بصورت جامع و كامل
از یك سیستم بدست آورد
.
ب
(
یكپارچگی اطلاعات در مورد سفارشات مشتریان
:
ERP
كمك خواهد كرد تا سفارشات مشتریان از زمان دریافت
سفارش از م
شتریان ، دریافت مواد اولیه از تامین
كنندگان كالا برای تولید آن سفارش تا تحویل كالای تولید
شده به مشتری و دریافت وجه آن بطور یكپارچه در یك
سیستم نگهداری شود و به این ترتیب شركتها قادرند
براحتی سفارشات را ردیابی كنند و هماهنگی لازم بین
بخشهای مختلف شركت را ا
یجاد نمایند
.
ج
(
استاندارد سازی و سرعت بخشیدن به فرآیند تولید
:
سیستمهای
ERP
با استاندارد سازی فرایندهای تولید و
استفاده از یك سیستم كامپیوتری منسجم باعث صرفه جویی
در زمان و افزایش بهره وری خواهند شد
.
د
(
كاهش موجودی انبار
:
ERP
با بهینه سازی فرآیند
سفار
شات و تولید محصول ، باعث كاهش موجودی مواد اولیه
و موجودی در جریان ساخت میگردد و همین امر موجب كاهش
موجودی كالای ساخته شده در انبارها میشود
.
به بیان
دیگر
ERP
توانایی مدیریت زنجیره عرضه محصول
)
Supply Chain
Management
(
را نیز فراهم میسازد
.
ه
(
استاندارد
سازی اطلاعات مربوط به منابع انسانی
شركت ، صرفه جویی در زمان و جلوگیری از دوباره كاری
نكته مهمی كه در اجرا و پیاده سازی یك سیستم
ERP
باید مد
نظر قرار گیرد آن است كه آیا این مجموعه نرم افزاری با
وضع موجود شركت خریدار نرم افزار ، تطابق دارد با نه ؟
این یكی از
دلایل مهمی است كه در روند اجرای فرآیند
ERP
در شركتهای خریدار ، اختلال ایجاد میكند و باعث میشود
گاها در اجرای پروژه چند میلیون دلاری
ERP
وقفه ایجاد شود
.
در چنین شرایطی دو راه وجود دارد
:
یا اینكه شركت
خریدار باید فرایندهای موجود خود را تغییر داده و مطابق
ب
ا سیستم
ERP
سازد و یا بسته نرم افزاری موجود باید بر
اساس شرایط خاص آن شركت تغییر داده شود
.
در حالت اول
تغییرات عمده ای در مسئولیتها ، نحوه كار ، وظایف پرسنل
و روشهای انجام كار و
...
ایجاد میگردد و به عبارتی لازم
است فرآیند مهندسی مجدد
(Reengineering)
در
سطح شركت اجرا
شود
.
در حالت دوم نیز احتمال بروز مشكلات
( BUGS )
در نرم
افزار افزایش می یابد و بعلاوه اشكالات خاصی را در
بروزرسانی نرم افزار
( UPGRADING )
در نسخه های بعدی ایجاد
خواهد كرد زیرا نسخه های بعدی نیز باید بصورت خاص و
سفارشی تولید شوند


:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

-
Manufacturing Resource Planning
:
در  حقیقت  ابزاری  است  جهت  برنامه  ریزی  مواد،  نيروی
انسانی و ماشين آلات مورد نیاز جهت تولید
كه
به نام
MRPII
مشهور  است
.
MRPII
از  طریق  کنترل  مستمر  تراز
موجودي و نیاز و امكان برنامه ریزي انعطاف پذیر جهت
تامين مواد را از طریق یكپارچه سازي فعالیتهاي حوزه
موا
د،انبار ، سفارشات ، ساختار مواد و تولید فراهم
مي
نماید
.
3
-
Supply Chain Management
:
زنجیره  ای  است  كه  همه  فعالیتهای  مرتبط  با  جریان  كالا
و
تبدیل  مواد،  از  مرحله  تهیه  ماده  اولیه  تا مرحله  تحویل
كالای ایی به مصرف كننده
را شامل می شود
 .
در ارتباط با
جریان كالا دو ج
ریان دیگر كه یكی جریان اطلاعات و
دیگری
جریان منابع مالی و اعتبارات است نیز حضور دارد
 .
مدیریت
زنجیره تامین بر
رویكردی مشتری محور استوار است
 .
لذا ارتباط
به موقع و كامل بین همه عناصر زنجیره
جهت اطلاع از نیازهای
مشتری و میزان تامین نیازها از ضروریات زنجیره است
 .
برای
تسهیل جریان اطلاعات و مدیریت دقیق آن بستری مناسبی از
نرم افزارها و سیستم های
اطلاعاتی یكپارچه و شبكه های
اكسترانت  و  اینترانت  موردنیاز  است
  .
با  به  كارگیری
تجارت
الكترونیك در زنجیره تامین نیز می توان برمبنای مدل
)
B2B
 (
و
(B2C)
جهت
توصیف عملیات خرید، فروش
و مبادله محصــولات،
خدمات و اطلاعات ازطریق شبكه های
رایانه ای و به خصوص
اینترنت با تامین كنندگان بهره جست
.

برمبنای مدلی دیگر از
تجارت الكترونیك
(E-COMMERCE)
شركتهای همكار در یك زمینه به خصوص ازطریق شبكه های
الكترونیكی نیز می توانند به همكاری و اشتراك مسا
عی
بپردازند
.
چنین همكاری اغلب بین
شركتهــای حاضر در یك
زنجیره تامین اتفاق می افتد
.
4
-
Enterprise Resource Planning
)
ERP
:(
سیستمي است كه
مي
كوشند تمام بخش
ها و عملیات داخل یك موسسه
را در یكي سیستم یكپارچه كامپیوتري بگنجانند
.
بخش
هاي
مختلف
)
مالي، انبار، فروش و
(...
ممكن است سیستم
هاي
كامپیوتري جداگانه خاص خودشان را داشته باشند، كه براي
انجام كارهاي خاص آا بهینه
سازي شده
اند
.
ولي
ERP
همه
ي آا را
در قالب یك نرم
افزار یكپارچه كه از یك پایگاه داده واحد
استفاده مي
كند، یكجا مي
نماید
.
اینطوري بخش
هاي مختلف
مي
توان
ند اطلاعات را به اشتراك بگذارند و با هم ارتباط
داشته باشند
.
بطور كلی هدف اصلی و اولیه
ERP
آن است كه فرآیند دریافت
سفارش از مشتری و پردازش آن تا مرحله ایی را بهبود بخشد
.
بعنوان مثال وقتی یك سفارش رسیده از سوی مشتری وارد
سیستم
ERP
میگردد ، همه اطلاعات لازم
جهت تكمیل و ارائه این
سفارش ، در آ
ن موجود میباشد
.
اطلاعات مربوط به اینكه
آیا مشتری سفارش دهنده ، اعتبار كافی نزد شركت را دارد
یا خیر ، از ماژول مالی بدست میآید و به همین ترتیب
اطلاعات لازم در مورد سطح موجودی انبار كالا و مواد اولیه
مربوط به این سفارش ، از ماژول انبار استخراج میگردد
در
نتی
جه سرعت این سیستم نسبت به روش هاي قديمي كه به صورت
جزیره اي عمل مي كردند و هر قسمت
،
نرم افزار جداگانه
مخصوص خودش را داشت بسیار بالاتر است و چون پایگاه داده
ما یكپارچه است مي توانیم اقدام به راه اندازي انباره
داده در سیستم جهت كمك
به
مدیران در امر تصمیم گير
ي و
نگهداري دانش سازمان استفاده ك
نیم


:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

پس از انقلاب صنعتي
،
علم
مدیریت به عنوان
یك رشته
علمي
مجزا به وجود آمد و از همان ابتدا مدیران به دنبال پیاده
سازي سیستمي در سازمان بمنظور بالا بردن كارآیي و بهبود
عملكرد  سازمان  خود  بودند  و  از  سال
1950
با  بكارگيري
كامپیو
تر در تجارت و با توجه به رشد روز افزون اطلاعات در
سازماا  و  اهمیت  پردازش  سریع  آا،  كامپیوتر  و  فناوري
اطلاعات جزء لا ین
ف
ك سیستم هاي كار
ي
در سازمان ها شد
.
امروزه
متدولوژي هاي زیادي براي پیاده سازي سیستم در
سازمان وجود دارد كه دو تا از مشهورترین آا
Work System
و
Enterprise  System
مي باشد
 .
براي مثال سیستم شركت
DELL
بر
اساس متدولوژي
Work  System
پیاده سازي شده است
 .
همان طور
كه مي دانید شركت
DELL
در زمینه تولید نوت بوك و رایانه
هاي شخصي فعالیت مي كند و جالب است بدانید كه حداكثر
كالاي كه در انبار این شركت
نگهداري مي شود
4
ثانیه است
و این زمان فقط براي ثبت كالا و خروج از انبار صرف مي
شود
.
این شركت هم اكنون با پیاده سازي كامل
Work  System
توانسته با پیاده سازي زنجيره تامين و انجام سفارش خرید، بر
اساس سفارش فروش هزینه انبار داري خود را به حد صفر
برساند و با پایين
 آوردن قیمت فروش محصولات خود بیشتر سهم
بازار رایانه را به دست گيرد

شركت  هاي  دیگر  مانند  تویوتا  و  زيمنس  از  
Enterprise
System
استفاده كرده اند و خوشبختانه در شركت گل گهر نیز
گام هایي براي پیاده سازي
این
سیستم
برداشته شده است،
لذا در ادامه به توصیف نحوه پیا
ده سازي این سیستم
مي
پردازيم
.
در شكل زیر اجزاي یك
Enterprise System
را مشاهده مي كنید كه
در ادامه به تشریح
هر یك از
آا
پرداخته خواهد شد
.
اولين زنجيره پیاده سازي یك سیستم بنگاه پیاده سازي زنجيره
تامين و امور مربوط به سازمان مي باشد كه از اجزاي زیر
تشكی
ل شده است
:
1
-
Material Requirement Planning
:
برنامه ریزی منابع مواد
(MRP)
سیستم برنامه ریزی منابع
مواد نرم افزاری است که برای مدیریت یک فرآیند تولید
بکار گرفته می شود
 .
هدف این سیستم کاهش نقدینگی مورد
نیاز برای یک سازمان تولیدکننده می باشد
 .
بدین ترتیب
سود حاصل
از سرمایه گذاری افزایش می یابد
 .
در سازمان
های  تولید  کننده  مبالغ  هنگفتی  از  نقدینگی  در
انبارسازی قطعات در حین ساخت و در انتظار برای اسمبل
شدن درگیر می شوند
 .
برنامه ریزی منابع مواد سعی در به
حداقل رساندن این نقدینگی دارد
.
ایده اصلی در برنامه
ریزی  منابع  مواد  
به  این  ترتیب  است
  .
گروه  فروش  و
بازاریابی تعداد محصولاتی که در آینده به فروش خواهد
رساند  را  پیشبینی  می  کند
  .
نرم  افزار  برنامه  ریزی
منابع سازمان بر مبنای زمان پیشبینی شده برای ساخت
محصولات زمان آغاز تولید را تعیین می نماید
 .
آنگاه سیستم
هر یک از محصولات را بر م
بنای درخت محصول ارایه شده توسط
کارشناسان تولید به قطعات آن تجزیه می کند
 .
زمان سفارش
قطعات بر مبنای زمان مورد نیاز برای دریافت آا تعیین
می شود
 .
در ایت جریان نقدینگی مورد نیاز بر مبنای
زمان  های تعیین  شده  برای سفارش،  اسمبل کردن  و تحویل
تعیین می گردد
 .
سیست
م برنامه ریزی منابع سازمان می
تواند  قطعات  مورد  نیاز  برای  تحویل  یک  سفارش  را  به
تولید کننده اعلام کند
 .
بدین ترتیب اگر سفارش پر سودی
تنها  منتظر دریافت  چند قطعه  کم  ارزش باشد  می توان
برای تهیه هر چه سریعتر قطعات مورد نیاز اقدام کرد



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

راز موفقیت شركت هاي بزرگ
))
امين نادري نسب
((
كارشناس بخش
IT
در این مقاله سیر نزولی شرکت های ایرانی و رشد نجومی
شرکت های خارجی را بررسی خواهیم کرد
 .
در حالی که
بعضي
از
مدیران کشور ما زمین و زمان را در عدم موفقیت شرکت
مقصر می دانند، بجای بد بینی و فرافکنی سعی
خواهیم کرد
راز موفقیت شرکت های خارجی را پیدا کنیم
.
چرا طول عمر مدیریت در كشور ما كوتاه است و با تعویض یك
مدیر، شركت كلا تغیير مي كند
 .
دست آوردهاي مدیر قبلي از
بين مي رود و دست آوردهاي جدیدي حاصل مي شود و این سوال
پیش مي آید كه

آیا دست آوردهاي مدیر فعلي ب
یشتر است یا دست آورد
هاي قبلي؟

چرا مدیران ما نمي توانند به جاي اتلاف دست آوردهاي
مدیران قبلي بر آا بیافزایند؟

اشكال كار در كجاست؟
چرا بازده كارگران ایراني پایين مي باشد؟
آمار نشان مي دهد كه میانگين بازده مثبت كارگران ایراني
20
دقیقه است
!
، توجه داشته باش
ید كه این یك میانگين است
 !
یعني كارگري داريم كه بازدهي ندارد
)
اپراتور كامپیوتري كه
در ادارات گیم بازي مي كند
 (
در حالیكه كارگران زحمت كشي
هم داريم كه بازدهي بیشتر از ساعت كاري خود دارند
!
آیا خواندن كتاب و توصیه ي مدیران موفق مي تواند تاثيري
در بازدهي شركت ها
داشته باشد؟
چیزي كه در بازار كشور عزیزمان به وفور پیدا مي شود
كتاب  و  سي  دي  هاي  آموزشي  مدیریت  موفق  یا  زندگینامه
مدیران موفق جهان است
 .
ولي خواندن این كتابها تاثيري ناچیز
و آن هم به مدت چند روز در روحیه خواننده آا گذاشته ولي
در سرنوشت كل شركت بي تاثيرند
 !
ك
یم ووچونگ رئیس شركت دوو
و نویسنده كتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست در بخشي از
كتابش مي نویسد
 "
زماني كه در همه دنیا مردم از ساعت
9
صبح تا
5
عصر كار مي كردند ما از
5
صبح تا
9
شب كار مي
كرديم
"!

صبح تا
5
عصر كار مي كردند ما از
5
صبح تا
9
شب كار مي
كرديم
"!
كیم ووچونگ این را مي نویسد ولي شرح نمي دهد كه چه كاري
كرده بود كه
كارگران نیز در مسير اهداف او قدم بر مي
داشتند؟ او نتیجه را به ما توصیف مي كند ولي ابزار و روش
رسیدن به آن نتیجه را نمي گوید
!
ادعا او شبیه این است كه
به ما بگوید، مسيري هفت ساعته را در پنج ساعت پیموده
است، بدون اینكه اشاره كند، از چه روشي استفاده كرده یا
ا
ز كدام میانبرها گذشته است؟
!
اگر ما هم كارخانه اي راه اندازي كنیم و از كارگران
ایراني چنين انتظاري داشته باشیم، آیا آا در جهت خواسته
ما قدم بر خواهند داشت؟
راز بزرگ
:
استفاده از سیستم است
رازي كه ابر شركت هاي جهان را بوجود آورده است، استفاده
از سیستم است
.
پایه گذار مایكروسافت بیل گیتس و دوستانش
بودند ولي چیزي كه مایكروسافت را به اینجا رسانیده است،
نه خود بیل گیتس بلكه سیستمي بود كه ایشان شركت را بر
پایه آن بنا اده
اند
.
اگر شما روزي موفق به استخدام در
شركت مایكروسافت شوید موقع امضاء قرارداد بندي را
خواهید
دید كه نوشته است
:
اینجانب تعهد مي كنم كه در صورت خروج از مایكروسافت
به هر دلیل حق ندارم در مورد سیستم اداره آن و
اطلاعات محرمانه شركت مصاحبه یا نوشته اي منتشر كنم
!
آري آا به خوبي از راز خود حفاظت مي كنند
.
اگر روزي
بیل گیتس بازنشسته شود آیا مایكروسافت نی
ز از بين خواهد
رفت؟
رازي كه كیم ووچونگ در كتاب خودش به آن اشاره نمي كند
سیستمي است كه كارگران را به شركت وفادار كرده است
!
سیستم به یك كشتي بزرگ مي ماند كه مدیر، ناخداي آن است
.
ناخدا به جاي اینكه كشتي را به دوش خود حمل كرده و از
دریا عبور دهد
!
فقط سكان كشتي
را در دست مي گيرد و با
سرعت مناسب آن را به مقصد دلخواه مي رساند
!
مسير حركت كشتي


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhosttokyo

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Lenovo Group Ltd.
联想集团有限公司 Lenovo Logo.svg
Lenovo Beijing R&D Campus.JPG
نوع     شرکت سهامی عام
بنا نهاده     ۱۹۸۴
دفتر مرکزی     جمهوری خلق چین
محدودهٔ فعالیت     رایانه
افراد کلیدی     یانگ یوانکینگ
(مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره)
محصولات     رایانه رومیزی، رایانه سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر، دیسک سخت، نت‌بوک، چاپگر، تلویزیون، ابزار ذخیره‌سازی داده‌ها، دوربین دیجیتال، تلفن همراه، تبلت
درآمد     ۴۴٫۹۱ میلیارد دلار (۲۰۱۶)
سود خالص     ۱۲۸.۱ میلیون دلار (۲۰۱۶)
کارکنان     ۶۰٬۰۰۰ نفر (۲۰۱۶)
شرکت‌های وابسته     موتورولا موبیلیتی
وب‌گاه     Lenovo.com

لِنُوُو (به انگلیسی: Lenovo) شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست.

دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند. این شرکت با نام اصلی «لِجند» (Legend) در سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانژی در شهر پکن تأسیس شد و در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند به سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تأمین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.[۱]

این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد. (نام چینی آن: 联想 در پین‌یین: liánxiǎng به معنای «تداعی ایده‌ها» و یا «خلاقیت» است) لنوو دو سال بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید رایانه شخصی شرکت آی‌بی‌ام ادغام شد و  و این واحد را که پیشتر زیان‌ده بود به سوددهی رساند و میزان فروش آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات گارتنر و آی‌دی‌سی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰، شرکت لنُووُ چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در دنیا اعلام شد. (سه شرکت دیگر به ترتیب اچ‌پی، ایسر و دِل بودند) گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف جهان توسط شرکت لنوو را ۹٫۱۴ میلیون واحد تخمین زد. در سال ۲۰۱۲ لنوو با ارسال ۱۳٫۸ میلیون دستگاه رایانه، پس از اچ‌پی، در رتبه دوم قرار گرفت.[۲]

محصولات لنوو در سطح جهانی، لپ‌تاپهای تینک‌پد و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌وَنتِج ارائه شده و همچنین نمایشگرهای تینک‌ویژن و انواع لوازم جانبی رایانه را شامل می‌شود. این شرکت برای بازار داخلی چین، رایانه سرور و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه می‌دهد. لنوو محصولات خود را با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه و تجهیزات شبکه نیز توسعه بخشیده است.

از رقبای شرکت لنوو در بازار رایانه می‌توان به اچ‌پی، دل، ایسر، ایسوس، اپل و توشیبا اشاره کرد.

محتویات

    ۱ جستارهای وابسته
    ۲ پیوند به بیرون
    ۳ پانویس
    ۴ پیوند به بیرون

جستارهای وابسته

    تینک‌پد
    آی‌بی‌ام

پیوند به بیرون

    Ling, Zhijun (2005). The Lenovo affair: the growth of China's computer giant and its takeover of IBM-PC. trans. Martha Avery. Singapore: John Wiley & Sons [Asia]. ISBN 978-0-470-82193-0. Retrieved September 16, 2009.
    Hamm, Steve (2008). The Race for Perfect: Inside the Quest to Design the Ultimate Portlable Computer. New York: McGraw-Hill. ISBN 978-0071606103.

پانویس

Wenxian Zhang, Ilan Alon, p۲۰۴–۲۰۷

    Lenovo ousts HP as world's top PC maker, says Gartner

پیوند به بیرون

    وب‌گاه رسمی شرکت لنوو

[نمایش]

    ن ب و

شرکت‌های مهم فناوری اطلاعات
[نمایش]

    ن ب و

پنج شرکت بزرگ رایانه‌ای در سال ۲۰۱۲


[نمایش]

    ن ب و

۱۰ تولیدکننده برتر تلفن همراه
رده‌ها:

    لنووابررایانه در جمهوری خلق چینبرندهای آمریکاییبرندهای چینتلفن تصویریتی‌پی‌جی کپیتالحامیان مالی المپیک در سراسر جهانسندهای عندالمطالبه صادرشده در بازار سهام هنگ کنگشرکت‌های الکترونیکی ایالات متحده آمریکاشرکت‌های بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۸۸ (میلادی)شرکت‌های تولیدکننده نت‌بوکشرکت‌های تولیدی بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۸۴ (میلادی)شرکت‌های تولیدی هنگ کنگشرکت‌های چند ملیتی در چینشرکت‌های چندملیتیشرکت‌های چندملیتی مستقر در ایالات متحدهشرکت‌های چینشرکت‌های چینی بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۸۴ (میلادی)شرکت‌های خصوصی جمهوری خلق چینشرکت‌های رایانه‌ایشرکت‌های رایانه‌ای بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۸۴ (میلادی)شرکت‌های سازنده تلفن همراهشرکت‌های شاخص هنگ سنگشرکت‌های صنایع الکترونیکی بنیان‌گذاری‌شده در ۱۹۸۴ (میلادی)شرکت‌های صنایع الکترونیکی چینشرکت‌های فناوری نمایشگرشرکت‌های فهرست شده در بورس اوراق بهادار هنگ کنگشرکت‌های فهرست شده در پینک شیتشرکت‌های فهرست‌شده در بورس اوراق بهادار فرانکفورتشرکت‌های مستقر در پکنشرکت‌های مستقر در کارولینای شمالی



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد